Voigtländer MFT Nokton 25 mm f/0,95 II

Posted on

Spełniam 1/4 obietnicy o teście szkieł do systemu MFT z jasnością 0,95 – tym razem obiektyw standardowy o ogniskowej 25 mm (50 mm dla FF), testowany z korpusem Olympus.

Obiektyw bardzo dobrze zbudowany mechanicznie. Metal i duża ilość szkła. Typowy Voigtländer. Gładki ruch pierścienia ostrości świetnie sprawdza się przy ostrzeniu z użyciem wizjera elektronicznego i powiększenia. Minimalna głębia ostrości i duża jasność pozwalają uzyskać efekty zarezerwowane dla pełnej klatki. W systemach MFT to duża rzadkość. Obiektyw dzięki swej metalowej konstrukcji jest inwestycją na lata. Może stanowić część wyrafinowanego systemu czterech szkieł stałoogniskowych o jasności f/0,95 i ogniskowych (w przeliczeniu na FF) 21 mm, 35 mm, 50 mm i 85 mm.

Równie przydatny w fotografii jak i filmowaniu, gdzie generuje iście kinowy obraz, pozwalając delikatnie odseparować obiekt główny od tła. Fani produkcji 4K realizowanych kamerami MFT, docenią tą jakość obrazu. Wnosi do tego formatu – podobnie jak trzy pozostałe obiektywy tej serii – zupełnie unikalne obrazowanie co zawdzięcza przemyślanemu, skorygowanemu projektowi i skomplikowanej budowie optycznej.

Wystarczy przymknięcie o 1/3 przysłony aby rysował bardzo ostro. Od f/2,8 staje się referencyjnie ostry i może uchodzić za rewelacyjnej jakości obiektyw standardowy.

Obiektyw bardzo dobrze zbudowany mechanicznie. Metal i duża ilość szkła. Typowy Voigtländer. Trzeba to uściślić. Wszystkie cztery obiektywy tej serii są zbudowane jak najlepsze z konstrukcji tej marki. A może nawet lepiej. Trzymając w dłoni flagowy produkt jakim jest pełnoklatkowe szkło Nokton 35 mm f/1,2 ASPHERICAL II czujemy skomasowany ciężar i zapowiedź mechanicznej precyzji. Tu jest jeszcze lepiej! Gładki ruch pierścienia ostrości świetnie sprawdza się przy ostrzeniu z użyciem wizjera elektronicznego i powiększenia. Minimalna głębia ostrości i duża jasność pozwalają uzyskać efekty zarezerwowane dla pełnej klatki. W systemach MFT to duża rzadkość. Obiektyw dzięki swej metalowej konstrukcji jest inwestycją na lata. Może stanowić część wyrafinowanego systemu czterech szkieł stałoogniskowych o jasności f/0,95 i ogniskowych (w przeliczeniu na FF) 21 mm, 35 mm, 50 mm i 85 mm.

Równie przydatny w fotografii jak i filmowaniu, gdzie generuje iście kinowy obraz, pozwalając delikatnie odseparować obiekt główny od tła. Fani produkcji 4K realizowanych kamerami MFT, docenią tą jakość obrazu. Wnosi do tego formatu – podobnie jak trzy pozostałe obiektywy tej serii – zupełnie unikalne obrazowanie co zawdzięcza przemyślanemu, skorygowanemu projektowi i skomplikowanej budowie optycznej.

Wystarczy przymknięcie o 1/3 przysłony, aby rysował bardzo ostro. Od f/2,8 staje się referencyjnie ostry i może uchodzić za rewelacyjnej jakości obiektyw standardowy.

Nie zapomnijcie powiekszyć fotografii poprzez dwukrotne kliknięcie.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ważną cechą jest moźliwość fotografowania z małych odległości, gdzie ten standard zachowuje się jak obiektyw makro. Zobaczcie jak mały jest ten bukiecik stokrotek na kadrach powyżej. Tu na zbliżeniu.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *